LINKÖPING BAPAPA!!

HEEEEEJ BLOGGEEEEEEN!

Nu har jag spenderat min första vecka i Linköping, det här är första gången jag har tid att blogga, andas, äta, sova och bädda sängen (säger inte att jag har gjort det bara för att jag har tid). Egentligen ska jag vara påväg ut i skogen på HAJK, med tältning och skit.. Orkar intee... Från att ha varit två stycken i lägenheten är vi nu fyra, det är stööökigt här. Fast lina har städat lite, oväntat.. Ska försöka åtege min vecka här, men jag känner på mig att det blir svårt att få med allt som har hänt.

Veckan har bestått av det mesta, förutom mat och sömn. I tisdags samlades vi i stan 07:30 för att träffa klassen, fick se fadderierna för första gången och hade vår första föreläsning. Som jag inte fattade ett skit av.. Kul att dom väntade typ två timmar efter föreläsningen med att berätta att det bara var för att driva med oss..  Jag hade typ börjat planera min hemresa. Fadderiet testade tre nollebrickor medan vi fortfarande satt i föreläsningssalen, en med en plasthammare, en annan med en riktig hammare och en med en yxa. Brickan som fick möta yxan förlorade.. Vi fick testa på ölhäfvning, som förövrigt är en stor sport här nere. Jag var SÄMST, nog för att jag gillar öl, men det funkar bara inte att ta hela ölen i en klunk. Direkt efter skolan delades vi upp i mindre grupper och åkte hem till våra faddrar där vi skrev några gyckel (egen text till nån känd låt) och fikade. Kom hem 21:30 på kvällen och somnade 21:31.

Dag 2 hade vi vår första riktiga föreläsning. Det kändes MYCKET bättre, fattade iaf hälften...  haha :P Spenderade hela dagen i skolan, Clubmästeriet, CM, (vårt fadderi), kom och testade några av våra nollebrickor. Körde en i en mixer med Captain Morgan (CM) och Cola. Den brickan överlevde inte..
    På kvällen hade vi vår första sittning på en stor äng. Vi fick framföra våra gyckel (som förövrigt var ganska dåliga), lyssna på Clubmästeriet och M-Pire som hade mini-konserter för oss, lära oss en massa sittnings-sånger och sedan var det eftersläpp på Kårallen. Kom hem seent och slocknade direkt.

Torsdagen hade vi mattelektion, tävlingar på lunchen, nollebrickstestning (generalen lade ner en i flytande kväve och smulade sen sönder den), uttagning till häfvarlaget och massa andra aktiviteter. Vi skulle ha grillkväll, men den blev inställd pga regnet och istället hade vi mattestuga.

Igår gick vi i skolan hela dagen, räknade matte (vissa iaf, jag var trött) och fick se fler brickor förstörda. Fadderigeneralen läste en saga för oss och sen räknade vi lite till.. Sen gick jag hem (?! INNAN midnatt!?) och gjorde mig i ordning för ost- och- vinsittningen som vi hade på kvällen. Finsittning var det, så jag hade klänning. Fast jag vägrade överge mina converse, jag skiter väl i att alla andra tjejer har 20 cm klackar. Sittningen var kuuuul, mycket sång, mycket  ost och framför allt väldigt mycket vin. Kanske lite för mycket vin känner jag ju såhär dagen efter.. Det var eftersläpp på Nationernas Hus inne i stan. Vi dansade, drack öl, pratade.. Ja jag minns ju inte allt men.. Blev även guidad till min cykel som jag lämnat vid sittningen. Tur att någon hade lite koll på mig.. Träffade lina när jag skulle hem, TUR. Så vi gick hem, efter att några okända människor pekat ut riktingen vi skulle gå i. SJUKT ROLIG KVÄLL!

Idag har jag tagit ledigt, orkar inte åka och campa. Ska åka till stan med Lina och köpa strumpor istället. Och kanske leta upp tvättstugan.. Plugget får vänta lite till!:D

~ Eder Nollan



And May The Force Be With You

Kommentarer
Postat av: s

hahahahahaha

jag gillar.

2010-08-23 @ 19:34:00
Postat av: M.

Du vet att jag förväntar mig ett vykort från ditt nuvarande place också?

2010-08-23 @ 23:34:25
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: em

kom heeeeem :(

2010-08-24 @ 08:17:19
URL: http://brandenish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0